Doctor en història de l’art per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB, 1998), amb una tesi sobre el gravador català Miquel Sorelló, actiu a Roma en el segle xviii. Començà l’activitat docent com a professor d’història de l’art modern a la Universitat de Lleida (1995) i la continuà a la UAB (1996), de la qual és professor titular des del 2003.
Ha exercit bona part de la seva activitat en l’àmbit dels museus: com a documentalista (1987-1991), com a tècnic superior del Gabinet de Dibuixos i Gravats del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC, 1992-1993) i com a cap de l’Àrea d’Art Gòtic del MNAC (2007-2012). La major part de les seves publicacions estan dedicades a la pintura sobre taula d’època gòtica, però també ha publicat treballs sobre la il·luminació del llibre, la pintura mural, l’escultura i el brodat. Va ser un dels comissaris de l’exposició «Pedralbes: Tresors del monestir» (Museu del Monestir de Pedralbes, 2005) i també va comissariar l’exposició «Catalunya 1400. El gòtic internacional» (MNAC, 2012). És autor, amb Cèsar Favà i Guadaira Macías, del llibre El gòtic a les col·leccions del MNAC (2011, edicions en català, castellà, anglès i francès). L’any 2019 va iniciar el programa de recerca «Catàleg i corpus documental del brodat a Catalunya: segles xiv i xv» (IEC).
És membre dels consells de redacció de Quaderns del Museu Episcopal de Vic (des del 2005) i de Locus Amoenus (des del 2020) i també ho ha estat del Butlletí del Museu Nacional d’Art de Catalunya (2007-2012). Ha estat vocal de la Junta de Qualificació, Valoració i Exportació de Béns del Patrimoni Cultural de Catalunya (2011-2017), així com coordinador del Màster Oficial en Anàlisi i Gestió del Patrimoni Artístic de la UAB (2018-2022).