Mestre i pedagog. Doctor en pedagogia per la Universitat de Girona, on ha fet de professor, especialitzat en educació intercultural, didàctica i currículum, formació de professionals de l’educació i polítiques educatives. Ha investigat sobre renovació pedagògica a Catalunya; democràcia i participació en l’escola; pobresa, marginació i exclusió social; integració escolar d’alumnes amb discapacitat; escolarització de població infantil immigrada; èxit i fracàs escolar dels alumnes fills d’immigrants estrangers. Ha dirigit els postgraus de mediació intercultural i de ciutadania intercultural i ha format part del comitè científic de les deu edicions del simposi Llengua, educació, immigració. Ha estat director de la revista Perspectiva Escolar, que edita l’Associació de Mestres Rosa Sensat i forma part del consell editorial de la revista Rizoma Freireano. És membre de l’Institut Paulo Freire d’Espanya, de la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’IEC, i de la Càtedra de Renovació Pedagògica de la Universitat de Girona. Col·labora habitualment en el Diari de l’Educació i les revistes Educar(NOS), Quaderns d’Educació Contínua i Revista de Girona. Entre les seves publicacions: La renovación pedagógica en España; No som aquí per rendir-nos. La pulsió ètica de la pedagogia; Pedagogia sense complexos. Entre fatalistes i saberuts; Pedagogia: professionals de l’educació i la cultura; La buena educación: libertad e igualdad en la escuela del siglo xxi; Pobresa, marginació i exclusió social a la Costa Brava, i Diversidad cultural y educación. |